Consulta popular

En el capítol d’avui ens hem apropat de nou al pou que hi ha a Provença amb Enric Granados. Com us vàrem dir en un altre capítol, aquest pou té unes característiques diferents dels altres.

Com ja veureu en el vídeo, hi ha novetats: El pou és molt més petit que els que hem vist fins ara i s’ha fet servir una maquinària diferent a l’habitual.

Normalment pretenem no escriure el mateix que mostra el vídeo, és la manera de no repetir el que ja esteu veient, però aquest cop ho farem ben diferent. Les línies que llegireu avui no tenen gairebé res a veure amb el què us mostrarem en el vídeo.

El 10 d’abril va ser el dia de la consulta popular per a la independència de Catalunya. Hem pensat que podríem trobar algun punt d’unió entre aquesta consulta i les obres de l’AVE. Ens agradaria que aprofitéssiu aquest vídeoblog perquè doneu la vostra opinió. El convertim en una mena de consulta perquè digueu si encara esteu d’acord amb les obres de l’Ave, no tant pel què fa al trasbals que dóna a la ciutat, sinó per saber si esteu d’acord en què es facin i per on es fan.

Sempre s’ha demanat una consulta popular perquè la gent digui si estava d’acord amb les obres, però mai s’ha fet, de manera que animo a tots els que veieu aquest apartat a què expresseu la vostra opinió. Evidentment es tracta d’una consulta no vinculant. Es digui el que es digui, això no canviarà res, però almenys sabrem què penseu.

En un moment de retallades en la Sanitat, l’Educació... és més important que mai saber si estem d’acord amb una despesa de 200.000.000 euros per tenir un tren d’alta velocitat que passi pel bell mig de la ciutat.

Si tenim dret a expressar la nostra voluntat en una consulta sobre la independència, també la tenim per dir si estem d’acord amb unes obres sobre les quals ningú no ens ha preguntat encara i de la qual tots ens han parlat de les seves bondats.

Espero poder llegir la vostra opinió ben aviat.


via la vanguardia participacion

Conductors, perill!

Feia temps que no tornàvem al nostre barri. Us volíem ensenyar els efectes de les obres de la tuneladora a tota la ciutat, però això no vol dir que no tinguem res a dir encara del nostre barri.

En el capítol d’avui us hem volgut ensenyar una cosa molt concreta i que si segueix evolucionant fins com ara, en un breu espai de temps es convertirà en un gran problema. Tots sabeu que fa uns 5 mesos que es va asfaltar el carrer i es va obrir al trànsit. Tot el carrer Mallorca fins l’avinguda Meridiana té un seguit de tapes o registres d’aigua, llum, etc..., es tracta de les típiques tapes que tots els carrers tenen, però que en el nostre cas ja veiem que tenen problemes.

L’assentament de les terres, i la nombrosa quantitat de registres que s’han posat al llarg de tot el carrer Mallorca han donat pas a una munió de sots provocats per l’ensorrament dels registres que en alguns casos són fins i tot perillosos per al trànsit de cotxes i sobretot el de motos.

Concretament a la cruïlla del carrer Espronceda amb Mallorca, davant de la Torre del Fang, hi ha uns dotze registres l’un al costat de l’altre. No sabem si es degut a la quantitat de tapes posades o a l’assentament natural de la terra, però el cas és que en aquell lloc hi trobem al costat d’un registre en perfectes condicions, un altre de molt malament, per dir que gairebé està a punt d’ensorrar-se del tot i podem observar com el quitrà ja esta esquerdat.

Ja fa un parell de mesos, en aquell mateix lloc, es va haver de fer una reparació d’emergència per posar en condicions un parell de tapes que es trobaven a uns 60 cm l’un de l’altre. Prova d’això és un pegat que de nou en nou tenim allí donant testimoni. Però és que a tan sols un metre de l’antiga reparació, trobem una tapa completament ensorrada que demana reparació amb urgència i ja estan sortint les marques de les rodes dels autobusos.

En cap cas es pot dir que la culpa és del servei d’autobusos, en primer lloc perquè aquesta és la seva funció, traslladar a la gent d’un lloc a l’altre. Per altra banda no totes les tapes estan malament, n’hi ha que tot i estant al costat mateix, estan en molt bones condicions. La realitat és que tot el conjunt de 10-12 tapes que tenim allí, entre els pegats, les que estan malament i les que estan bé, dóna la sensació que aquella cruïlla fa anys que està feta.

Som conscients que aquest mal que pateixen les nostres tapes és un mal endèmic a la ciutat. Últimament m’he fixat amb els carrers i es pot dir que tots tenen aquest tipus de malaltia, però en favor d’ells podem dir que no fa 5 mesos que es van fer totalment de nou.

Si no es repara tot el conjunt de registres que hi ha allí, i això representa obrir de nou tota aquella cruïlla, us asseguro que en un parell de mesos tindrem una zona molt perillosa per al trànsit, i si no, ja ho veurem.


via la vanguardia participacion