En el capítol d’avui hem tornat de nou a la futura estació de l’AVE. La veritat és que poca cosa més us podem dir d’aquest enorme complex que s’hi està fent. Sembla que no avancen les obres o, si ho fan, és tan dissimuladament que no es nota.
La ferida que té aquella zona és enorme, no podria quantificar els metres d’amplada que té, però us puc assegurar que n’he vist poques així. La sensació és que hi ha molt espai buit i ignorem si l’ocuparan tot. Els projectes estan pendents i sols es treballa en el més bàsic, la línea del tren.
El barri de la Sagrera té una extensió d’un quilòmetre quadrat, i amb 28.992 habitants té una densitat que dobla la mitjana de qualsevol altre barri de la ciutat. En aquest entorn tan dens s’estan fent les obres de la futura estació i pel que sembla es vol convertir en un eix de comunicacions amb trens, línies de metro, etc... No oblidem que aquest barri està marcat per dues grans rases: per un lloc tenim l’avinguda Meridiana, una via de sortida de la ciutat molt densa que l’incomunica per un lloc; i ara, per la banda que dóna a mar, tenim les obres de la futura estació i les línies de tren.
És lògic que els veïns del barri estiguin preocupats pel futur del seu entorn, a part de patir des de fa 6 anys nombroses obres i encara els queden 10 anys més per tenir el barri en condicions. Mentrestant hi ha una gran preocupació per l’aparcament, s’han habilitat com a zona de vianants carrers del centre històric del barri i no hi ha llocs per deixar els cotxes. L’Ajuntament ha preparat alguns de provisionals però són del tot insuficients, a part de la quantitat de robatoris que es fan en aquets solars improvisats.
També, com ens passava a nosaltres, una de les preocupacions que tenen els veïns són els carrers amb tanques metàl•liques. Això provoca un escanyament dels carrers per als vianants i evidentment generen un problema de seguretat. Imagineu-vos anar per un lloc semblant a un passadís com els de casa o encara més estret a partir de les deu de la nit, no és gens tranquil•litzador.
Ja sé que hem fugit del tema, que era explicar-vos què s’està fent a la futura estació, però és que no hem vist res per destacar. El cartell anunciant les obres amb un pressupost de 179 milions d’euros encara segueix al mateix lloc, de fet ja en són molts més, però no s’ha modificat, potser és per no encarir encara més el pressupost, ja que fer de nou un cartell té el seu cost, o potser sigui que esperen a saber quina variació a l’alça més hi ha hagut per fer-ne un de correcte. Sols hem vist un moviment de terres que encara amplia més la zona i que quasi arriba a tocar els fonaments del pont del Treball i para de comptar.
Això no vol dir que nosaltres no seguim informant-vos del què passa, seguirem mirant i remirant per tal d’informar-vos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Bienvenido por favor tu comentario que sea constructivo y evita usar palabras groseras que atenten contra alguna religion o diferencia racial, de usar vocabulario vulgar. Fuera de eso expresate como quieras.